Geïnspireerd door de echte racewereld, is de La Prima™ Sim Racing Pedal set grondig getest door professionele racers en simliefhebbers om ongeëvenaarde prestaties te leveren. Met hun waardevolle feedback in gedachten, zijn de pedalen ontworpen om je een authentieke remervaring te bieden zonder je budget te overschrijden. Hoewel La Prima™ onze instapserie is, maak je geen vergissing! In tegenstelling tot veel andere fragiele instappedalen op de markt, hebben we geen concessies gedaan aan kwaliteit, materialen, ontwerp of aanpasbaarheid, die identiek zijn aan zijn midden- en high-end broers en zussen Forte® en Invicta™.
GEÏNSPIREERD DOOR DE ECHTE RACEWERELD
Ervaar het authentieke gevoel van echte races en premium materialen zonder je budget te overschrijden door te kiezen voor de La Prima™ Sim Racing Pedalen.
De pedalen zijn uitgerust met de M.L.C.P.C.™ rempedalentechnologie, die verstelbare hardheid biedt die zijn gevoel in de loop van de tijd behoudt, zodat je elke keer een consistente race-ervaring krijgt.
Wanneer je investeert in een La Prima pedal set, betreed je een platform – waardoor het eenvoudig en gemakkelijk is om in de toekomst te upgraden naar Forte® of Invicta™ pedalen. Je koopt eenvoudig het gewenste upgradepakket, en je betaalt alleen voor de upgrade zelf. Eenvoudig en simpel.
HET M.L.C.P.C.™ SYSTEEM
De meeste mechanische sim racing pedalen op de markt hebben een 'onbeperkte' reis, die in wezen wordt bepaald door hoe hard je de elastomeer knijpt. Vaak wordt de elastomeer overbelast (samengedrukt voorbij zijn ontwerp), wat resulteert in een sponsachtig en inconsistent remgevoel, wat uiteindelijk leidt tot het breken van de elastomeer door overbelasting en buiten specificatie. Maar, het belangrijkste is, met de langere rempedaalreis moet je eerder remmen om volledige remdruk op te bouwen en verlies je belangrijke milliseconden elke ronde. Om dat te voorkomen, is de functionaliteit van het M.L.C.P.C. Systeem gebaseerd op twee fasen – de zachte fase en de harde fase – net als in een echte raceauto en de Invicta Pedalen.
DE ZACHTE FASE
- Echte raceauto: Wanneer je druk op het pedaal uitoefent, zal het 10-20 mm bewegen (gemeten op de pedaalplaat), terwijl je druk opbouwt, terwijl de cilinderzuigers naar voren bewegen en de remblokken tegen de remschijf duwen, en om te compenseren voor de kleine speling in alle mechanische onderdelen van het pedaalsysteem die nodig is om te voorkomen dat ze vastlopen.
- Het M.L.C.P.C. Systeem: In onze zoektocht naar het creëren van het meest authentieke raceautogevoel, hebben we een mechanische stop in het M.L.C.P.C. Systeem geïntegreerd. Dat betekent dat je de hardheid van de zachte fase kunt aanpassen door elastomeren te veranderen, maar de reis zal beperkt zijn tot 15-25 mm op de pedaalplaat (ongeveer 12 mm cilinderreizen in de M.L.C.P.C. cilinder).
DE HARDE FASE
- Echte raceauto: Wanneer de hydraulische druk is opgebouwd, drukken de remblokken hard tegen de schijven en wordt alle mechanische speling gecompenseerd. In deze fase drukt je voet in wezen tegen een muur, omdat je spieren nu direct tegen de hydraulische krachten (de remvloeistof) drukken. Aangezien de vloeistof niet samendrukbaar is, voel je dat het pedaal hard is. Wanneer een racecoureur klaagt over een “lange” of “zachte” pedaal, is het meestal omdat er lucht in het systeem zit, en aangezien lucht WEL samendrukbaar is, zal het pedaal zacht en lang aanvoelen. De monteurs ontluchten dan de remmen voor lucht, wat betekent dat er alleen vloeistof in het systeem overblijft, en het pedaal weer hard is na het passeren van de “zachte fase”.
- Het M.L.C.P.C. Systeem: Om de ‘harde fase’ te simuleren waarbij het voelt alsof je tegen een betonnen muur drukt, hebben we een rubberen demper geïmplementeerd, die de volledig ingeschakelde remklauw simuleert maar toch de load cell sensor in staat stelt om extra pedaaldruk te meten, wat perfect trail braking mogelijk maakt. Dit is hetzelfde gevoel dat je krijgt in een echte raceauto.
REM OP DE MANIER DIE JIJ WILT
Omdat de load cell sensor is geïmplementeerd met een verhoudingen (verhouding tussen pedaaldruk en load cell vervorming), zal elke gebruiker die van de zachtste elastomeer tot de hardste elastomeer gebruikt, de volledige load cell resolutie van ongeveer 4000 punten ervaren in slechts 12 mm binnen de M.L.C.P.C. cilinder van het losgelaten pedaal tot de 2e fase. Dat is een resolutie van 1/5de van een mensenhaar!
We hebben dit aanpasbaar gemaakt, zodat je het gevoel precies kunt hebben zoals jij het wilt – en net als in je favoriete auto. Met de RaceHub-software kun je ook je dode zone op het rempedaal aanpassen. Dit stelt je in staat om je voet op het pedaal te laten rusten zonder invoer naar het spel te krijgen.
DE SOFTWARE ACHTER JOUW SUCCES
RaceHub is onze centrale software voor het kalibreren en aanpassen van Asetek SimSports-producten om aan uw exacte behoeften te voldoen. Het afstemmen van uw hardware-instellingen is cruciaal voor het bereiken van consistentie in elke prestatie, en daarom komt RaceHub met een uitgebreide lijst van functies om u te helpen uw doelen in de simulator te bereiken. Kalibreer en pas moeiteloos uw gaspedaal, rem en koppeling binnen enkele seconden aan. Alle kalibraties en aanpassingen worden automatisch opgeslagen in onze EPROM (Erasable Programmable Read-Only Memory), waardoor u tijd bespaart voor toekomstige races.
UPGRADEN WANNEER U WILT
We streven ernaar de industrie te leiden – niet alleen in kwaliteit, maar ook in innovatie. Ons doel is om de manier waarop u uw sim racing-hardware verwerft, gebruikt en upgrade te transformeren, door een toekomstbestendig platform te bieden dat eenvoudige en gemakkelijke upgrades mogelijk maakt, zodat u eenvoudig kunt upgraden naar Forte Pedalen of Invicta Pedalen.
Deze platformfilosofie komt u, ons en, het belangrijkst, het milieu ten goede door het hergebruik van bestaande producten te bevorderen en afval te minimaliseren.

- Model: La Prima
- Gewicht: 7.00kg
- Productcode: AS-
- Garantie (maanden): 24
- Ges. levering (werkdagen): 10
